blog etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
blog etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

23 Nisan, 2008

haydi siz de fikirlerinizi tüm dünyaya paylaşın

Hatırlarsanız ilkyazımda blog yazma hastalığına yakalandığımı söylemiştim. Şimdi ise evet çok okuyorum ama yazma işine gelince çok dikkatli oluyorum kalemimden çıkanın arkasında olmak, bloğun çizgisinden sapmamak ve diğer işlerimden dolayı bazen blog yazmakta zorluklar yaşıyorum. Bilmiyorum bu benim fikrim bana göre bir bloğun bir çizgisi olmalı ve faydası olacağına inandığımız makaleleri yazılması gerektiğine inanıyorum. Blog yazmanın en belirgin sebebi hep paylaşmak oluyor. Fikirlerimizi paylaşmak kendi iç dünyamızı bütün dünyaya ya haykırmak gerçekten güzel bir duygu. Peki, bu nasıl olacak hem bir çizgide blog yazalım diyorum hem de bütün her şeyi paylaşalım diyorum. Biraz düşündükten sonra galiba cevabı mümkün olabilir nasıl mı?

Her şey paylaşım dedik evet elbette bütün dikkatimizi kendi bloğumuza vermemiz gerekir ama unutmayın ki sizin gibi birçok blog yazarı var hepsi sizin gibi aynı duyguyu yaşıyor. Kendim matematikçiyim elbette matematik hakkında yazılar yazabilirim blogohbe.com buna pek uygun olmadığı için bir tane daha blog yazmak gerekiyor. İyi de birçok bloğu idare edecek bir gücüm yok ki, hem fazla sıklıkla yazmayacağım için de pek gerekli bulmuyorum. Geriye tek çözüm kalıyor matematik hakkındaki bloglara yazı göndermek. Evet yanlış duymadınız beğendiğiniz ve ilgi duyduğunuz bloglara yazı gönderebilirsiniz inanın bu onların hoşuna gider. Peki, biz bu şekilde yaparsak neler olacak
*Bir çizgide hiç aralık vermeden bloglayan birçok blog bulacağız.
*Sizin blog hiçbir zaman ölmeyecek yani bloğunuz size bağlı olmayacak onu yaşatacak olanlar var olacaktır.
*Dahası mı belki siz güzel paylaşımlarınızdan gelir elde edebilirsiniz nasıl mı? cevabı elbet bir gün verecek olan vardır.
*Siz içinizdeki her şeyi dökerken arkadaş edinirsiniz, kariyer yaparsınız ve bloğunuz çizgisinden sapmayacak.
Ben söylediklerimin ilkini yaptım ve geresi de gelmesi dileğimdir.

03 Aralık, 2007

cisday.com'a bir folow

Ah şu atasözler de olmasaydı halimiz duman olurdu. İnternette gezinirken gözüme çarpan bir yazı bana ' Elalemin ağzı torba değil ki büzesin ' atasözünü hatırlattı. Yazıyı daha önce gördüm yoğunluktan cevap verecek durumda değildim. Bu cevaba hakkımda atılan iftiraya hakkımı savunmak diyeyim. Arkadaşımızın yaptığı yargısız infaz bir insanı tanımadan etmeden onlar hakkında yıkıcı yorumlar yapmak. Halk arasında buna iftira derler. Beni tanıyanlar zaten nasıl bir kişiliğe sahip olduğumu bilir. Benim gönderdiğim e-postadan rahatsız olmuş bu doğaldır ama rahatsızlığını iftira atarak değil bana bildirmesi ya da spam bildir deyip e-posta servisine bildirmesi daha yerindeydi. En azından e-posta gönderdiğimde artık kara listeye düşecektim. Herkes kendi içindekini yansıtır diye düşünüp bu konu hakkında hiçbir şey söylemeden geçiyorum.

Yanlış anlaşılmaya iten davranışım neydi acaba?E-posta gönderdiğim kişiler benim dostlarım ve beğeniyle bloglarını okuduğum blog yazarlarından bazılarıydı. Sözü şu şekilde kullanmam gerekirdi;
"Beğeniyle takip ettiğim blog yazarları, “okuyucularıma teşekkür yazımı” sizinle de paylaşmak istedim"

Bir diğer yanlış anlaşıldığım nokta benim imzamZaten arkadaşın isyanı benim siteyi hiç okumadığı belli oluyor son yazım olan insanlar neden dinlemezler yazısını okusaydı dahi böyle bir işe hiç girmeyeceğine inanıyorum. Blogohbe de bir yazı yazarken önemle üzerinde durduğumuz nokta link verme ve kalemimizden çıkan yazıların okuyuculara faydası dokunabilmesidir. Bütün blog yazarları gibi internette geçen zamanı değerlendirip maddi gelir elde edebilme girişiminde bulunuyorum ve kazançlı olanları da herkesle paylaşmak en sevdiğim huylarımdan biridir. Blog yazarları blogları için emek harcıyorlar ve bu emeğin karşılığını arama girişiminde bulunma hakları vardır. Bu konuda sizlere en iyi tavsiye edebileceğim siteleri çeşitli yollardan test ediyorum. Sözü geçen imzamdaki sitenin deneme süresi 3 aydı ve bu süre içinde hiç bir şey kazanmadım ondan dolayı şimdi tavsiye edemiyorum ama benim bu arayışım bitmeyecektir. İlginç bir durum vardır ki bana bu iftirayı atan arkadaş benim gibi aynı arayış içerisinde bulunacak ve bloglama.com diye bir site açacaktır. Sloganı “güzel bloglar için reklam şebekesi”dir. Bu şebeke ful çekmeye başlayınca ben kullanmasam bile sizlere içtenlikle tavsiye edeceğimi garanti ediyorum

arkadaşın sitesi için Follow burada

15 Kasım, 2007

sevgili okuyucularıma teşekürler

Blog yazmaya büyük bir heyecanla başladım. Başarıyı tırmanırken aklımda siz okuyucularıma ne kadar faydalı olabiliyorum geliyor? Google dan gelen anahtar kelimelere baktığımda bu amacıma ulaştım gözüküyor en çok ziyaretçi çeken anahtar kelimeler, bilgisayar öğrenmek, internet kullanmayı öğrenmek istiyorum,kendini geliştir, bilgisayar parçalarını öğrenmek, gibi kelimelerdir. Bu anahtar kelimelerle gelen ziyaretçilerin sitede bulunma sürelerinin uzun olması sevindirici bir durum. Kısa bir süre sonra alexa ve pagerank değerlerinin yükselmesi bir tesadüf değildir. Blogohbe yazılarının sizlere daha faydalı olabilmesi için bana email olarak göndereceğiniz bilgisayar ile ilgili konuları yayımlamaktan, yazmaktan büyük bir mutluluk duyarım. Unutmayın yazı yazarken beni en çok yönlendiren konular sizlerden aldığım görüşler ve istatistiklerdir. Her zaman için olumlu ve olumsuz eleştirilerinizi bana göndermeniz beni sevindirecektir.


Ah şu okul da vize dönemi başladı mı doğal olarak ben de durgunluklar başlıyor. Bu ay içerisinde gelen maillere cevap veremiyorum diye sakın ola ki güzel yorumlarınızı ve görüşlerinizi esirgemeyin.
Hep aklımda projelerle gezdim en güzel proje ise amaca ulaşan hayata geçirilen projelerdir. Yazılım sektörüne iyice ayak atarak artık sadece yazı yazarak değil bu sefer güzel projelerle sizlere faydalı olabilmenin sevincini yaşamak istiyorum.
İnternetten beklentileriniz nedir adında bir yazı yazmadan önce sizlere faydalı olabilecek internet ile ilgili her türlü görüşlerini bekliyorum... Belki düşlediğiniz gerçekleşir.

Unutmayın ki beni faydalı araçlar sunmaya iten heyecan hep sizlerin görüşleriniz ve beklentilerinizdir. Beni başarıya götürecek olan ise faydalı olabilme heyecanıdır. Bu heyecanı bana yaşattığınız için tüm okuyucularıma teşekkür ediyorum