12 Eylül, 2007

11 ayın sultanı Razmazan ayı nasıl geçecek

Bizi karşılıksız seven Allah için ne yapıyoruz. Dün Nihat Hatipoğlu'nun Dosta Doğru programını izlerken birçok defa duygulandım. O güzel üslubuyla durmadan bize çok yakın olan Allah'ı anlatıyordu. Konuğu olan Mehmet Ali Birand gibi ben de o kelimelerin nasıl sıralandığını şaşkınlıkla izliyordum. Aslında Allah'ı anlatan kişiye o ilham verilir, zaten içten anlattığımız bir konu üzerinde kelime hatası dahi yapılmaz. İslam’da kadın hakları üzerinde güzel bir konuşma yaptı benim en şaşırdığım konu "600’lı yılların yasaları şuan ki çağdaş yasadan daha mı iyi" olacağı lafıdır. Kurandaki yasaları peygamber efendimiz getirmemiştir ondan önce de vardı sonra da olacak. Kuran-ı Kerim Allah'ın kelamıdır. Konuyu belki çarpıtanlar olabilir bunu çok iyi anlıyorum eğer din konusunda eğitimli olursak gerçekten de neler kaybettiğimizi görürdük. Ortalıkta gezen dinciler İslam’ın o güzel ismini lekelemeye gücü yetmez. Hz. Ali'nin meşhur bir sözü vardır "Bir gün Müslüman kılığı altında saklanan bir çok kafir olacaktır " Söz tam olarak öyle değil tam sözü bulamadığım için üzgünüm ama anlamsal olarak yazdığım gibidir.
Bu aralar insanlar neden hep Allah'tan uzaklaşmak istedikleri hakkında bir araştırma içerisindeyim muhakkak düzgün bir cevap bulurum. Ben bunu düşüne durayım Ramazan ayı geldi de çattı. Geçen sene ki Ramazan ayı daha yeni bitti bir anda 11 ayı silip süpürmeyi başardı. Her Ramazan ayı başlangıcında içim kıpır kıpır olur, sevgi ve saygının üst mertebelerde olduğu bu Ramazan ayınızı kutluyorum.

Terör konusuna değinmeden durmayacağım ilk başta tüm Ankaralı kardeşlerime geçmiş olsun büyük bir felaketten kurtuldular. Daha bunu yeni atlattım derken PKK’dan büyük eylem talimatı başlığı adında kötü bir haber daha işitiyorum. Ne tesadüf her şey Ramazan ayına denk geldi sevgi ve saygının arttığı bu güzel aya denk geldi. Bütün bunlara güçleri yetecek mi acaba? Bir yandan İslam’ı lekelemek adına birçok girişim bulunurken bir yandan da Kürtlere karşı bir girişim var. Her ikisi de başaramayacak çünkü onların silahlarından çok kuvvetli bir silahımız var sevgi ve saygı. İnsan olmak çok mu zor ?

Hiç yorum yok: